În ultimul sfert de secol, Seth Godin a ghidat și a inspirat milioane de antreprenori, marketeri, lideri și fani din toate categoriile sociale, prin intermediul blogului său, al cursurilor online, prelegerilor și bestsellerurilor sale. Este inventatorul a nenumărate idei și fraze care și-au făcut loc în limbajul comercial, de la marketingul pe bază de permisiune la vaca mov, triburi sau hopuri.
Acum, Seth Godin oferă pentru prima dată bazele cunoștințelor sale despre marketing, într-un singur ambalaj, accesibil și atemporal. În centrul abordării sale stă o idee principală: marketerii de succes nu folosesc consumatorii ca să rezolve problemele companiei lor. Ei folosesc marketingul ca să rezolve problemele altora. Nu fac doar zgomot, ci fac lumea mai bună. Marketingul cu adevărat puternic se bazează pe empatie, pe generozitate și pe muncă emoțională.
Această carte te învață cum să identifici cel mai mic public viabil, cum să profiți de semnele și semnalele potrivite ca să-ți poziționezi oferta, cum să obții încrederea și permisiunea pieței țintă, cum să folosești poveștile pe care publicul și le spune despre statut, afiliere și dominanță, cum să remarci oportunitățile de a crea și a elibera tensiunea și cum să le oferi altora instrumentele potrivite pentru a-și atinge obiectivele.
Media
E una dintre cărțile mele preferate. Ca orice carte a lui Godin, e puțin ireverențioasă cu așa-numitele reguli și norme care ne conduc. Marketingul nu e atenție cu orice preț, nu e vânzare pur și simplu și nu înseamnă să ”împingi” lucruri către oameni. ”Marketingul înseamnă actul generos de a-i ajuta pe ceilalți să devină cine caută să devină”. E, spune Godin, mai ales o chestiune de leadership: să creezi ceva valoros și în care crezi pentru un trib pe care-l aduci la un loc prin actul de a crea acel ceva. Va trebui să te arăți, să-ți asumi cu curaj și onestitate creația zi după zi și, poate, la un moment dat vei avea un trib. Marketingul este, în esență, efortul de a crea cultură. Și pornește din a înțelege dorințele și visurile, deciziile și acțiunile oamenilor.
E o carte din care orice creator, oricine are ambiția de a pune ceva în lume, poate învăța un nou fel de a o face. De la educatori care”vând” cunoaștere, la oameni de resurse umane care ”vând” programe interne, la antreprenori care cresc produse. Suntem, cu toții, în business-ul de a crea schimbare, într-un moment în care oamenii sunt din ce în ce mai atenți la valoarea pe care o primesc din orice. Seth Godin pune pe masă o serie întreagă de întrebări care să ne ghideze. Plus, cartea e foarte ușor de citit și amuzantă, pe alocuri.
Andreea Roșca | carte recomandată în cadrul Raftului The Vast & Curious